Til Hendes Majestæt Dronningen

Jeg har gennem de seneste indlæg diskret delt ledetråde ud hvad angår både hemmeligt besøg af en person med kamera og lidt hints hist og her angående en lidt større og speciel flettet sag. Ikke speciel fordi den er udført mere omhyggeligt end mine andre tasker, men speciel fordi modtageren har en særlig plads hos rigtig mange danskere.

Den hemmelige gæst vil jeg ikke røbe endnu. Men den specielle taske kan jeg nu løfte sløret for. Den er nu overdraget til Hendes Majestæt Dronningen, og hun skulle efter sigende allerede beundre den. Når nu både giver og modtager af tasken er glade og tilfredse, så er jeg også :-)

53 kommentarer:

  1. Fantastisk, kongelig hofleverandør, det er der ikke ret mange der kan prale med.....dyb respekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe... Nej, det er der formentlig ikke mange der kan prale med.
      Jeg tror desværre der skal mere end en taske til at kunne kalde sig det :o)

      Slet
  2. Hvor er den fed, hvad har du flettet de sorte af?

    SvarSlet
    Svar
    1. Sorte kaffeposer. Du ved de store til industrimaskiner.

      Slet
  3. Den er virkelig en fin taske!

    SvarSlet
  4. Hold da op, det var da alligevel noget!

    SvarSlet
  5. Hej Helene.
    Den er flot. Også den fine title kongelig hofleverandør. flot :-)
    Jeg ved at i Mårum findes der kulsviger laug, som vist nok også har selvsamme title. Min far er med i dette laug.
    Og tak for hjælpen med forklaring på flette klap på tasken forleden dag :-)

    SvarSlet
  6. Wow... virkelig imponerende... Er glad på dine vegne..

    SvarSlet
  7. Hold da op den er flot og vildt sejt at lave en taske til selveste Dronningen. Jeg er meget imponeret :o)

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Super flot taske.
    Mon ikke prinsesserne, både voksne og børn, vil blive glad for en taske?
    Så er du i hvertfald kongeligt hofleverandør.

    Tak fordi du deler så gavmildt ud af dit kreative liv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja måske hele den kongelige familie får smag for dem!?
      Det tror jeg nu ikke - men man skal aldrig sige aldrig :-)

      Og selv tak til det sidste. Det er rart at have en masse at dele det med og modtage en masse i gengæld.

      Slet
    2. Tror faktisk jeg så dronningen med en candy wrap taske under OL. Så måske der allerede er udviklet smag for dem ;)

      Slet
    3. På kongehusets hjemmeside ligger faktisk et billede af Dronningen med en candy wrap taske

      Slet
    4. Du har helt ret, Lena :o)
      Lad os håbe hun har fået smag for dem og lufter sin sorte model inden længe... Det kunne være sjovt at se hende med den.

      Slet
  10. Hvor sejt...Leverandør til det kongelige danske hof:-)

    SvarSlet
  11. Wow! That's pretty cool! Hvordan i al verden har du fået kontakt til dem? :)
    Det er en utrolig flot taske :)

    SvarSlet
    Svar
    1. En kunde, nu også bekendt, har fået tildelt en fortjenstesmedalje for 40 års tro tjeneste. Når man tildeles en sådan medalje, møder man op til audiens og takker personligt, her valgte han at medbringe denne taske i gave :o)

      Slet
  12. Den er bare rigtig flot. Super arbejde.

    Mvh Jette

    SvarSlet
  13. Har gået og ventet på at se et billede af den. Rigtig flot.
    Tak for et inspirerende kursus.
    Det er blevet til rigtigt mange tasker med Anders And. De hitter.
    Birthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, Birthe.
      Dejligt med Anders And. Der er så mange fine motiver med andefamilien i diverse blade og bøger :o)

      Slet
  14. Hold da op! Sikke en... Ja ære er det vel?!? :-)

    SvarSlet
  15. SMUK taske- tillykke med æren! :)
    Nu har jeg altså et sprøgsmål mere. Jeg er ved at lave en taske med 30 i hver række. Da jeg skulle sy bunden sammen, lagde jeg mærke til at hjørnerne "vender samme vej" - i stedet for hver sin vej (hvis du ved hvad jeg mener?) Hvordan kan dette være - er det en fejl jeg laver, eller har det bare noget med antallet at gøre?

    Mange venlige hilsner - og TAK (IGEN! :D )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror godt, at jeg er med på din forklaring.
      I så fald er det antallet som afgøre det.

      Og tak! :-)

      Slet
    2. Det med at lave 30 i hver ring har jeg også prøvet. Det bliver kun til 15 spidser også kan det ikke komme til at passe. Man skal altid lave ringene med et lige antal spidser ellers kan du ikke få det til at passe med bunden.

      Så hvis du lige lukker ringene op også enten tager 2 led af eller på så skulle det gerne passe :-)

      Slet
    3. Tusind tak Jette og Helene!;-) nu passer det og tasken er omsider blevet som jeg vil have den :-)

      Slet
  16. Hold da op, hvor er den flot! Og hvor er det sejt, at Dronningen har én af dine flettede tasker :) Tror godt jeg ved, hvem den hemmelige gæst er - men jeg siger heller ikke noget endnu ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har tænkt lidt på, at det kunne være meget sjovt at se, hvor den står parkeret lige nu. Blandt fine tasker, gemt i et skab, måske på et kontor eller et fjerde sted!?

      Ja det er ikke sådan med hemmelige gæster :o)
      Vedkommende får lov at være hemmelig lidt endnu.

      Slet
    2. Du kunne have syet en lille gps ind i foret ;)
      Jeg er spændt på din afsløring!

      Slet
  17. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  18. Der er noget med, at man skal have leveret fast til kongehuset i 25 år, før man - sådan helt officielt - må kalde sig kgl. hofleverandør.

    .....men super-at have fået lov alligevel. Meget fin taske!

    SvarSlet
  19. SÅDAN Helene. Med dine evner og kreative ideer bør Dronningewn da have en af dine tasker. Glæder mig til at se hvilken begivenhed vi ser Dronningewn bruge tasken.... :-))))

    SvarSlet
  20. DET er virkelig godt gået af dig ... KÆMPE RESPEKT til dig Helene :) Så speciel og gennemført en gave kan kun være en royal værdig :)

    SvarSlet
  21. Det er helt fantastisk mønster hvordan gør du det?:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tegner mønstrene på ternet papir først.
      Derefter fletter jeg det :o)

      Slet
  22. Stort cado til dig Helene, jeg er en stor beundre af dig. Du har en tålmodighed der er værd at dyrke. Tak.
    Jeg har endnu ikke forsøgt med dit penalhus, men fundet mange materialer til at flette af, så jeg når det en dag.
    Ha´ en god dag!
    Mange hilsner
    Rita Strange Jensen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita. Mange tak fordi du tog dig tid at forfatte en kommentar! Det sætter jeg rigtig stor pris på :o) Held og lykke med dit penalhusprojekt og en rigtig god dag til dig også :o)

      Slet
  23. Hej. Tusind tak for din flotte side. Jeg var helt nybegynder indenfor taskepriduktion da jeg faldt over din side og i dag har jeg lavet omkring 50 tasker af forskellig art. Så først et stort tak for dine guides. Jeg bruger de dleste af mine tasker til værtindegaver m.m. men flere efterspørger en rem så tasken kan hænge på håndledet. Jeg har dog ikke kunnet finde nogen optimal løsning. Har du et forslag

    mvh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette. Mange tak!
      Jeg får tit samme forespørgsel, men har ikke fået hittet en løsning.

      Slet
    2. Hej Mette. Du kan da sy en i stof, jeg har lige lavet en som jeg snart vil ligge ud på mun blog: madebyme-helena.blogspot.com

      Slet
  24. Haha, hvor fedt! Den er mega-sej :D Hvor kunne det være spas hvis hun dukkede op på forsiden af billedbladet med din taske!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne være rigtig sjovt. Nu har hun jo vist, at hun godt kan lide flettede tasker. Så det er måske ikke helt så usandsynligt, som jeg gik og troede... Det virker bare usandsynligt alligevel, når man tænker den hendes taskemængde.

      Slet
  25. Hej Helene. Den taske er da bare så fin. Stor respekt. Kongelig hofleverandør.
    Vi ser til om den bliver båret i det offentlige rum.

    SvarSlet
  26. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  27. Hej Helene.
    Det er længe siden jeg har været på din side, men faldt ind i dag for at se lidt nyt. Da jeg så din flotte taske til Dronningen, måtte jeg lige synke en gang, hvor er den flot,:-)) så måtte jeg smile og sige til min mand, at jeg var kommet for sent, det er ikke 2 dage siden jeg sagde til ham, at jeg ville lave Dronningen en taske, og så har du gjort det, og endda en super flot en. Ang. rem til håndled på de små tasker, så laver jeg et lille hul med en hultang, i tasken banker en snørering i, kommer en dobbelt læder eller gummi snor i og laver en knude inde i tasken, har også lavet en hvor jeg limede enderne fra snoren ned i en ende rør som bruges til smykker. Min datter lavede en hvor hun satte en o-ring omkring snøre enderne og så gemte enderne ind i taskefletningerne, lidt bøvlet, men så er de ikke meget at se.
    Jeg har lavet en penalhus model, dvs. jeg ville ikke have den så lang, kun som en lille clot. Det var lige ved at gå galt da åbningen ikke giver sig ret meget jo mindre den bliver i længden, men tasken fungerer og beundres meget så det er dejligt
    Tak for dine super ideer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej :o) Og tak for din kommentar.
      Faktisk er i hvert fald en person kommet os i forkøbet. Ellers er Hendes Majestæt selv begyndt at flette tasker. For som flere herinde har skrevet, ja så havde hun en flettaske under armen til OL.

      Tusinde tak for tippet med stroppen til at bære taskerne i :o)
      Det må helt sikkert afprøvet, når jeg har fået flettet flere af mine jeg-må-prøve-forsøg færdig.

      De bedste hilsner, Helene.

      Slet
  28. Hej igen
    Har du lavet en taske med klap?? har forsøgt men det bliver til 1/2 flettede tern i siden af klappen. Håber du evt kan vise en model.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej :o) Ja, jeg har flettet en enkelt taske med klap. Det gik op med ternerne men personligt synes jeg ikke det blev særlig godt. Så jeg prøver videre inden jeg eventuelt laver en vejledning.

      Tasken kan du se billeder af og forklaring til her: http://genbrugblirguld.blogspot.dk/2012/06/flettet-med-klap.html

      Slet
  29. Vackra saker du gör!
    Bästa hälsningar
    Britta

    SvarSlet