Hæklet pude af garnrester

Har ikke kunne nænne at smide alle de små garnrester der var tilbage fra mit tæppe-projekt ud. Omvendt har jeg heller ikke kunne finde på, hvad de alle sammen skulle bruges til. Men nu er tiøren faldet på plads, og en rund hæklet pude er på hæklenålen.

Det smarte er, at den med garanti passer til tæppet. Ydermere matcher den helt perfekt farverne i de stoffer der ellers går igen rundt omkring på værelset og i mit sengetæppe-projekt. Jeg krydser fingre for, at min begejstring for gul, orange og lyserød varer ved!



18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja ikke!?
      Jeg bliver altid selv så glad af orange, rød, pink og gul i kombination.

      Slet
  2. Simpelthen flotte farver - hvis, du går over til grøn og blå, så ringer du bare...:o)
    God idé at hækle en pude af resterne...

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha... Det skal jeg da huske :-)
      Det kan godt ske, at jeg går til de farver. Er blevet helt glad for projektet, så det kunne da sagtens gå an i de farver også.

      Slet
  3. Lækre farver. Det ser super godt ud med de tilfældige skift i farverne.

    SvarSlet
  4. hej helene har skrevet nede ved dit billede omkring osteklokken jeg kan skaffe dig en meget billigt hvis du er intra i det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har svaret dig, og jeg er SÅ SÅ interesseret. Især nu hvor det er den med OST på :-)

      Fantastisk sødt af dig at skrive!

      Slet
    2. Kan du ikk smide mig en mail på mynthevalentina@gmail.com så kan vi li aftale nærmere:)

      Slet
  5. hey ville høre om det var muligt at få opskriften på puden?

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig er det muligt :-)

      Det er faktisk utrolig simpelt. Hele vejen igennem puden er der udelukkende brugt fastmasker.

      Jeg starter med at lave 6 fastmasker i en ring:

      1. omgang: 2 fastmasker i hver maske.

      2. omgang: 1 fastmaske, derefter 2 fastmasker i den næste. Såden fortsættes rundt.

      3. omgang: 1 fastmaske, 1 fastmaske og derefter 2 fastmasker i næste. Sådan fortsættes rundt.

      Sådan fortsætter du egentlig bare, til puden har den størrelse du ønsker. Du skal blive ved at øge hele tiden. Altså først to fastmasker i hver, så to fastmasker i hver anden, så to fastmasker i hver tredje, så to fastmasker i hvert fjerde osv osv osv.

      Giver det mon mening?

      Slet
  6. Wow et flot hæklet tæppe :o)

    SvarSlet
  7. helt vild god ide med de rester og tilfældige skift SUPER ide. Tæppet er også rigtig flot

    SvarSlet
  8. ja vil da prøve mig frem tak for det.... smiler...fletter selv tasker har lige flettet en stor shoppingbag af chipposer... tak for en super fed blog... læser altid med.... knus herfra

    SvarSlet
  9. sikken et skønt tæppe. elsker din blog. faktisk var det den første jeg begynde at følge med i. du kan nogle ting altså,og giver masser af inspiration. tak for det.

    sussi
    www.sky-smarcussen.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de fantastiske ord. Ved næsten ikke hvad jeg skal skrive retur.
      Det er utrolig dejligt at have muligheden for at dele ud og få masser af inspiration, ros og gode råd retur :o) At I er så mange der har lyst til at kigge med er over det halve af at have en blog!

      Slet
    2. Hej Helene
      Super flotte ting du laver.
      Jeg er selv ved at hækle sådan et tæppe, men sidder nu med alle mine 5 kanter og kan ikke finde ud af at sætte dem sammen så det ser ordentligt ud, hvordan har du syet, hæklet dine sammen?

      Slet
    3. Jeg håber inderligt ikke, at du har hæklet femkanter??
      Jeg har brugt sekskanter...

      Slet
    4. Jeg har ogsa hæklet sekskanter.....

      Slet