Dyr på glas

Her er så forklaringen på, hvorfor jeg pludselig har fået så travlt med at gemme det ene syltetøjsglas efter det andet samt at opkøbe alverdens plastik- og gummidyr. Dyrene er røget på glas. Stor ros til den/de er fik ideen!

Nogle lidt mere farverige glas så jeg i sin tid hos både Julie og Betine. Mine har dog i stedet fået en overhaling med en gang hvid spraymaling, da indholdet med garanti bliver farverigt. Jeg tænker desuden at sætte en stribe tape rundt om glasset inspireret af Annas smarte syltetøjsglas.

19 kommentarer:

  1. EJ hvor er de blevet gode!! :)

    Har også overvejet at lave nogle, men har været bekymret for min kærestes reaktion - men det kunne jo være at han ville tage noget bedre imod dem hvis de var hvide :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu du siger det - min familie tror jeg er endnu mere fra den end jeg plejer at være. Det næste er vel, at de begynder at synge den om Jens Hansen og hans bondegår... Selvom jeg også har limet flodheste på glas.

      Slet
    2. Haha :D

      ...De burde følge lidt med her i blogverden - så kunne det være at de forstod meningen bag galskaben :P

      Slet
  2. Hvor er de sjove, Helene :)
    Du er så go, altså !

    SvarSlet
  3. Kan se at du også kom med på bøljen :o) De er blevet rigtig fine - kan bedst lide dem i hvid udgave (nogle i Bloglandet malet i andre farver), og humor er der også - synes at det er sjovt med en flodhest på glasset. Har selv overvejet at lave sådan nogle til en gave... Jeg sylter mange rødbeder om efteråret og der er nogle, der er vilde med dem - tror du at det kan gå med et dyr på låget? Bare det ikke falder af, mens man åbner glasset... Vh

    SvarSlet
    Svar
    1. Super fin ide!

      Tror sagtens det kan gå med dyr på låget og rødbeder i glasset.
      Med en stærk kontaktlim, sidder dyrene godt fast på låget.
      Og vælger man nogle ikke så høje dyr som eksempelvis mine flodheste, så kan man sagtens holde godt om låget, når glasset skal åbnes :o)

      Slet
    2. Tak for din vurdering! :o) Kan du anbefale en stærk kontaktlim? Eller skall jeg spørge f. eks. I Silvan?

      Slet
    3. I Super Brugsen har de en kontaktlim fra Relief.
      Den hedder bare Kontaktlim og er hvid, grå og sort på tuben.
      Den har jeg selv anvendt, og den virker upåklageligt :o)

      Slet
  4. Jeg kan faktisk rigtig godt li at de "bare" er hvide, for som du siger, bliver de jo fyldt med farverige ting. Og det sjove er at man så lige skal et skridt tættere på, for at se låget. Det skal nok blive et samtale emne og et sjovt indslag. Jeg bliver nød til også at lave nogen! (Med hvis spraymaling!) :)

    kh mimi

    SvarSlet
  5. Jeg må prøve at finde ud af hvordan man får sat dem fast. Prøvede kontakt lim, men det holdt slet ikke.
    Må på byggemarked. Måske araldit eller hvad det nu hedder. Griner. Men flotte er de. Syntes du laver nogle helt fantastiske ting og øv at artikelen om din kreative verden ikke kom i avisen. Jeg var klar til at købe avisen, men læste så at de havde droppet det. Øv Øv.
    Hilsen Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er stadig en god sandsynlighed for, at artiklen udkommer hos JP. Jeg krydser selv fingre :o)

      Hvilken kontaktlim har du prøvet? Synes da ellers det virker solidt med den fra Superbrugsen, som jeg selv har brugt.

      Slet
    2. Hmm tjekkede lige. Der står sgu universal lim, så er det måske derfor møget ikke virker. Dyret kørte bare rundt og ville slet ikke sidde fast. Jeg suser fluks i SuperBrugsen og køber en KONTAKTLIM. Skriv lige på din blog hvis artiklen kommer i JP. Du kan godt hilse og sige til dem at vi altså er nogle stykker som venter på den artikel. Smiler. Ha en god dag Helene.
      Hilsen fra Lina

      Slet
    3. Jamen så har vi forklaringen der :o) Og bare rolig. JP har jo spenderet penge på at købe artiklen af journalisten, så mon ikke de også har en interesse i at få den trykt. Det satser vi på!

      Skriver selvfølgelig herinde når jeg ved mere.

      Slet
    4. Det vil jeg glæde mig til. Følger jo lidt med i hvad du render rundt og lave. Tæppet er bare så SMUKT. Det kan du godt være stolt af.
      Knuz fra Lina

      Slet
  6. De er bare blevet SÅ fine!

    SvarSlet
  7. De er sjove....jeg har også lavet nogle - dog i farver, da jeg ikke har hvid spraymaling og holder shoppefri måned mht. krea. Jeg har faktisk sat tape på et af mine glas, men det var nu af dovenskab fordi jeg ikke kunne få etiketten væk:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  8. Ai, hvor er de fine i hvide... Helt lækre og sprøde :)

    SvarSlet