Ny pynt på grenen

På mit værelse har jeg flere år haft en stor gren fra en troldhassel hængende. Til jul er den pyntet med julekugler af ældre dato, til påske med påskeæg og om sommeren med disse papirskugler. Men hvad så her til efteråret?

Jeg har derfor haft gang i min bedste ven hæklenålen, nogle bomuldsnøgler fra diverse loppemarkeder og en opskrift på hæklede svampe fra Stof og Stil. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt opskriften stadig kan købes. Men den minder lidt om Wenches herligt opskrift, som findes lige her.

Nu mangler jeg bare at få "lavet" lamellerne. Jeg tænker at afprøve denne fidus spottet i en opskrift på store hæklede svampe hos Kristiane med bloggen Pekabooh.

9 kommentarer:

  1. de er bare fine:) kunne være jeg selv skulle komme igang med noget til min :) der hænger stadig påskeæg på den haha:)

    SvarSlet
  2. De er superfine! Dejligt farverigt indslag til efteråret - og til vinteren, hvor alt jo ellers har tendens til at være gråt & trist :)

    SvarSlet
  3. Du er så fantastisk kreativ! :-)

    - amazingtyping.blogspot.dk

    SvarSlet
  4. hej , hvor er de flotte , de svampe. Må jeg købe opskriften ?? Jeg vil godt give dig mine ideer til min troldegren, håber det er OK ?? Jeg skifter pynt på grenen hver måned, og hver gang er der både lidt købt og lidt hjemmelavet, i september har jeg svampe i papirklip , og købte små svampe, som dem ,man bruger til juledekorationer, men dine hæklede ville være looo gange flottere. I august har jeg små filtede æbler, sammen med små i papirklip, i oktober små paraplyer, i juli har jeg syede jordbær , og i forårsmånederne forskellige blomster. hilsen kari pedersen, Herlev pedersen_kari@hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kari.

      Jeg ejer desværre ikke rettighederne til opskriften, så jeg kan ikke sælge den videre eller kopiere den. Jeg vil anbefale Wenches opskrift jeg linker til eller alternativt at tjekke, om Stof og Stil har den endnu.

      Fantastisk at du skifter pynt hver måned. Ideen med jordbær om sommeren kan jeg virkelig godt lide :o) Super sommerligt.

      Slet
  5. Skønne svampe i nogle dejlige farver :)

    SvarSlet
  6. Det må jeg sige, det er en sej og smart idé! Den tror jeg da lige jeg nupser, har nemlig selv en gren hængende, tom og trist.

    Mange tak for inspirationen! :-)

    Go' Torsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bare så lidt ;o)
      Og god torsdag til dig også!

      Slet