Andeby og årstiderne broderi

Byens ene genbrug byder i disse dage på 50%. Igen. Synes ikke det er mere end et par måneder siden, at den sidst havde fødselsdag. Nu har den det åbenbart igen. Men så længe der er 50% skal de ikke høre et ondt ord fra mig!

I anledning af de 50% har jeg fået købt nogle Anders And blade. På sigt skulle de gerne blive til en indkøbs- taske eller net til søster. Figurerne fra Andeby har aldrig rigtigt sagt mig noget. Især ikke nu hvor jeg sidder og kigger motiver og talebobler. Er han ikke lidt usympatisk ham Anders? Synes han bliver arrig på hver anden side.

I min rundtur i 'Blogland' i forbindelse med dette indlæg faldt jeg igen over nogle billeder af disse broderier af Årstiderne. Mon ikke mange af jer allerede kender dem, de fire træer med blade og fugle efter årstiden? Se eventuelt billeder lige her. Efter hvad jeg kan se, har de været populære længe - jeg er bare lidt langsom, igen!

Jeg har erfaret, at de mønsteret er af Eva Rosenstand og pt. kan købes efter at være blevet genoptrykt. Men jeg synes egentlig det kunne være sjovere at finde 1 - 2 stykker brugt. Er der mon nogle af jer der har "erfaring" med at finde dem brugt på loppemarked, i genbrug eller på nettet? Ellers er det måske en anelse omsonst at gå i krig med jagten.


11 kommentarer:

  1. Hej :-). Jeg ledte længe på loppemarkeder og genbrug, og jeg var aldrig heldig. Men så lavede jeg en efterlysning på min blog, og den gav pote. En fra Kolding fandt dem på sin ferie i Ebeltoft og havde set, at jeg søgte dem. Fantastisk at de kom hjem til mig på den måde. Men jeg ved, at man kan finde et enkelt broderi (måske er der to tilbage) på en fb gruppe: http://www.facebook.com/groups/275763902517677/
    Men jeg synes, at de er meget svære at få fat i.

    God jagt - de er værd at lede efter. Jeg elsker dem på væggen hjemme i stuen :-).
    Kh Didde-Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for din feedback. Jeg er desværre, helt overlagt, aldrig stået på Facebook-ræset. Men jeg søger videre på andre hjemmesider og selvfølgelig på loppemarkeder og i genbrug.

      Jeg vil helt klart lave en efterlysning herinde. Skal bare lige have fundet nogle billeder af broderierne som jeg kan låne :o)

      Slet
    2. En af dagene lægger jeg billeder af mine på bloggen. Har taget nogle gode i dag - dem låner du bare :-).

      Slet
    3. Tak <3 Det vil være en STOR hjælp.
      Skal selvfølgelig nok linke tilbage til din blog :o)

      Slet
    4. Det er bare så fint - billederne er på nu. Håber du kan finde et, som du kan bruge :-). Jeg er så glad for dem, men det ses vist også ret tydeligt inde på min blog ;-).
      God weekend.
      PS - min svigermor laver også sådan nogle flettasker (sager) som du. Hun var ved at falde ned af stolen, da hun så dine. Så gennemtænkte med farver osv. Jeg kan kun give hende ret - du er for sej til det! Glæder mig til at se din anders and idé :-)

      Slet
  2. Jeg har fundet mine på Hjemmets køb og salg side. Varvheldig at få fingre i alle fire på en gang.
    Dejlig blog du har, vil glæde mig til at følge med.
    Kh Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Møg smart! Den ide er købt! :o)

      Slet
  3. Tjekker lige bogreolen hos frusommers.dk !

    SvarSlet
  4. Hvis du har for mange anders and blade, eller jumbo bøger vil jeg meget meget gerne overtage resten :) jeg har nemlig indledt et projekt hvor jeg skal flette en vasketøjskurv i anders and blade :)

    Du har også se her ;) : http://forleden-fik-jeg-hele-verden.blogspot.dk/2012/09/efterlysning-eller-donation-if-you-like.html
    Kh Nanna

    SvarSlet
  5. Nå for søren... så er jeg måske alligevel lidt heldigere end dig :) Jeg fandt nemlig 7 jumbobøger i den lokale gengrug til 50 kr samlet. Derudover har jeg fået skrabet ca. 5 anders and blade sammen (Så jeg har også nok til vinteren nu ;) )

    SvarSlet