Efterlysning af broderi

Er de ikke bare fine? Desværre er det ikke min væg som disse fire skønheder hænger på. Væggen tilhører i stedet Didde-Louise med bloggen Vaga Vong, som har været så sød at låne mig disse fine billeder.

Ved et tilfælde fandt jeg over et billede af dem, og nu kan jeg lige forestille mig dem hænge på værelset. Efterfølgende har jeg konstateret, at de allerede er ret populære "herinde" og derfor sikkert ret svære at finde, men jeg prøver.

Som jeg skrev forleden, er mønsteret til broderierne (kaldet Årstiderne) udarbejdet af Eva Rosenstand og forhandles pt. igen efter det er blevet genoptrykt. Imidlertid kan jeg bedre lige ideen om at finde nogle med en historie og del år på bagen.

Så jeg hører derfor rigtig gerne hvis der er nogle som ser dem i genbrug eller måske ligger inde med enten sommer, vinter, forår eller efterår fra "gamle dage". Om rammen er ramponeret eller der måske ingen ramme er, er uden betydning. Jeg kan sagtens finde på noget rammeværk selv ;o)

På forhånd tak!

11 kommentarer:

  1. Hold da fast hvor er de skønne =)

    Uhh sådan nogle ville jeg gerne lave og hænge op...

    SvarSlet
  2. Krydser fingre for at du finder dem :-).

    SvarSlet
  3. Ved du hvem der forhandler dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. De nye broderikits, ja. Dem fra "gamle dage" kan kun købes brugt. Loppemarked, genbrug eller private som har dem på lager osv osv.

      Slet
  4. jeg elsker også de billeder. Knus Heidi

    SvarSlet
  5. Hejsa
    Prøv lige at kigge på denne facebookgruppe..., ved ikke om det er dem du søger:

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4338724779343&set=o.275763902517677&type=1&theater

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, jeg kan desværre ikke åbne linket.
      Jeg får besked om at sideindholdet ikke er tilgængeligt. Men måske man skal have en Facebook for at kunne se det?

      Ellers mange tak :o)

      Slet
    2. Hejsa
      Hvis du har en facebook profil, skal den være åben.
      Dernæst kan du åbne linket oven over. (Måske)

      Ellers hedder gruppen på facebook: Lopper i laden.

      Slet
  6. De er da bare VILDT fine....kan godt forstå du helst vil ha dem med historie....det er sjovt at tænke på, hvem de har hængt hos før og hvad de har "oplevet" der fra pladsen på væggen ;-)

    SvarSlet
  7. Lidt sjovt at de er blevet så populærer, jeg har syet et ophæng til min mor med de broderier. hvis du har lyst kan du se det her:
    http://moeldrupquilt.blogspot.dk/search/label/Opgave

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ser bare rigtig fint ud! Sikke et arbejde med alle de firkanter! Imponerende!

      Slet