Feriefund og noget om mønstre





Kort efter at 2011 var blevet til 2012, var jeg en tur forbi Nordisk Films rekvisitlager, som skulle lukke. Læs eventuelt mere lige her. Dengang fandt jeg ud af, at stellet Yvonne servicerede Olsen Banden med, var til salg. Anna købte en stor del af det mens jeg selv valgte at "nøjes" med en kop + underkop, en kagetallerken og en flødekande.

Sidenhen har mine øjne gang på gang fanget billeder hvor bloggere har samlet en del Colditz stel på samme område. Faktisk er det så slemt, at jeg (ellers glemsom som jeg kan være) præcis kan huske billederne og bloggene jeg fandt dem på. Eksempelvis husker jeg klart, da jeg fandt Marlenes billede her, Julias billede her og Josefines billede lige her.

Siden jeg i forbindelse med min studier er begyndt at tænke over og tegne forskellig grafik, har jeg erfaret, at jeg har en tendens til at falde for mønstre og motiver uden skygger men med skarpe kanter og "neutral baggrund". Tag bare Erik Kold, Ethel von Horn (IRA), de gamle Mumitrolde, Musselmalet, Turi Design og nu Colditz. Den her helt gal ;o)

Og hvorfor så ikke bare omgive sig med det man synes om? Jo, jeg har også givet efter for min trang og købt mig en ordenlig r..fuld Colditz. Endda super billigt. Min fornuft fortalte mig, at jeg havde masser af stel. Men jeg smilede som en sol, da jeg tog hele posen med mig hjem! Så er det bare lige det med at finde en plads ;o)

8 kommentarer:

  1. Det er altså også et flot stel - mon man kan have for mange stel? Jeg får nemlig lyst til at samle på alle dem jeg synes er flotte :)

    SvarSlet
  2. Vil du ikke skrive hvad du betaler for alle dine smukke fund?
    Jeg bliver så nysgerig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg betalte 65 kroner for denne omgang stel :o)

      Slet
    2. Årh mand for en lækker pris! .. jeg har også selv været heldig at gi en femmer pr stk for alle de flade og dybe tallerkener jeg fandt i tidernes morgen..elsker det stel!:)

      Slet
  3. Ha ha - jeg har det som dig. Har masser af stel. Meget mere end det er muligt at bruge på én gang, men det gør ikke noget. Når nu man nyder alt det man har og kan presse det ind, kan man jo glæde sig over at kunne vælge og tage forskellige ting frem :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  4. Jeg kommer de forkerte steder, hvis du har fået alt det for 65 kr....øv bøv, men alt for fedt for dig :o) Det er super fint.
    Jeg fandt to sovseskåle forleden, en anden skål med låg og en lille smørsmelter dims også, og jeg gav noget mere end dig :o)
    Du har altså bare sans for det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Stellet findes rigtig mange steder rigtig dyrt. Så ja, det er med at slå til, når det findes billigt :-)

      Slet
  5. det er bare så fint det stel der, jeg kan kun give dig ret... Har desværre stadig til gode at møde det på et marked eller i genbrugen eller bare et eller andet sted hvor det er til salg.... Men når det sker, så må jeg også begyndte at eje lidt af det :-9

    Tillykke med dit smukke køb.

    SvarSlet