SØGES: Mumiopskrift i ældre Femina

OPDATERET: Mønster fundet :o)

Nej, jeg har ikke nok i mine små mumi figurer, kopper, skåle, bøger og plakater. Nu vil jeg rigtig gerne sy en Mumi i min efterårsferie! Jeg er beklageligvis ret sent ude, men jeg prøver alligevel.

I et ældre Femina blad (i hvert fald 20 år gammelt og nok også ældre) gemmer sig en opskrift på et syede Mumitrolde. Opskriften hedder "Sy selv: De kære Mumi-trolde". Jeg har et lille billede af første side i opskriften. Men billedet er kopieret fra en nu lukket annonce på nettet og kan derfor ikke postes herinde.

På billedet gemmer sig en tyk Mumi og Snorkfrøkenen i noget der ligner hvidt filt. Måden de er lavet på minder meget om dukker fra DR's julekalendre som Jullerup Færgeby osv. Hele siden har et meget blåligt skær og opskriften indledes med to hele siders billeder.

Skulle jeg være så heldig, at der ringer en klokke hos en af jer ud fra min yderst sparsomme forklaring om opskriften i Femina, så hører jeg det meget gerne. Yderligere info og tegninger sender jeg gerne pr. mail :o)

OBS! Jeg har i samme omgang forsøgt at kontakte Femina's redaktion, for at høre, om de kan være behjælpelige med info...


13 kommentarer:

  1. Kender desværre. Ikke opskriften, men.... Har du prøvet at efterlys den i hendes verden? De har vist både på nettet og i bladet.

    SvarSlet
  2. Godt du har skrevet at du har taget kontakt, for det var min første tanke at skrive til redaktøren som er min fars kusine :)

    SvarSlet
  3. Jeg håber du er helig, og kommer med en update. Jeg er selv meget interesseret i opskriften.
    pøj pøj
    lotte

    SvarSlet
  4. Ellers må du i gang med hækle nålen:) http://krudtuglensmor.blogspot.dk/2012/09/opskrift-fra-gammelt-handarbejdsblad.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har jeg faktisk hæklet, hvis du kigger i et af mine ældre indlæg ;o)

      Slet
  5. Vi må selv konstruere et mønster:-), Storm har to mumibamser Så det må være muligt:-)

    SvarSlet
  6. Hvis det er muligt at præcisere årstallet for bladet vil dit lokale bibliotek sikkert kunne finde det på lageret.

    SvarSlet
  7. Hej Helene
    Måske er dette her hvad du søger - En som har kreeret en lille my også
    jeg ved ikke om der er mere om mumi på denne blog, men det kunne jo være ved nærmere eftersyn at du fandt noget
    GOD FERIE

    Hilsen Lone
    Hobro

    http://gitteblinkilde.blogspot.dk/2012/09/lille-sure-my.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - god ferie til dig også :o)
      Opskriften på My er rigtig fin, men desværre ikke helt hvad jeg leder efter. Opskriften viser en syet mumi fra 60'erne - 70'erne. Så ingen hæklerier denne gang :o)

      Slet
  8. Hej Helene
    Nu har jeg endelig fået kigget mine gamle Femina igennem, og desværre uden at have fundet omtalte opskrift...

    Måske kunne du maile til Femina direkte!? Sende link til din blog, de må da kunne hjælpe.

    Håber det lykkes at finde opskriften.

    SvarSlet
  9. fandt du opskriften ?????????? jeg tror nemlig jeg har den - kigger når jeg kommer hjem idag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja :-) Det gjorde jeg. Ellers tusinde tak.

      Slet