Julehjerter og rødt flet

Indrømmet, jeg er virkelig blevet grebet af julerierne i år! Som i virkelig tidligt også. Selvom det først er den 1. december i dag, har jeg haft julepynten hængende tilnærmelsesvis 1 måned. Det er virkelig omvendt af hvad jeg plejer ærlig talt ved jeg ikke lige hvad der er sket i år!?

I går gik det så "galt", at jeg lod mig rive med af sneen der dalede fint udenfor. Julemusikken blev fundet frem på Youtube, mens jeg flettede en rød sag af en pung og prøvede Politikens guide til flettede julehjerter af.

Selvfølgelig skulle det sværeste hjerte flettes først - det tog mig så 3 timer. Og resultatet er jeg ikke helt tilfreds med. Så det ender nok med, at jeg må prøve en gang mere. Eller måske en lidt mindre kompliceret model.

14 kommentarer:

  1. Det er da det flotteste flettet julehjerte jeg længe har set.

    SvarSlet
  2. Det er da et super flot hjerte.
    Prøv at lægge det i pres et par dage, det gør underværker på "små flappende ting" på så kompliceret flettede objekter....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg straks forsøge. Det der ikke fungerede helt var længden af snittene. Der var simpelthen ikke plads til alle de tre små strimler i hvert af de 9 små julehjerter.

      Slet
  3. Den er da super fin :) Forsøgte mig med noget lignende sidste år.
    Jeg er desværre ikke nået til julestemningen endnu. Jeg plages af en forbandet afhandling på mit studie, som skal afleveres d. 4. december! ØV. Og det er ikke engang slut når den er afleveret fordi der så lige er lidt eksamen i december også... Pyh! Mon det nogensinde bliver jul her hos mig?
    Indtil da vil jeg glæde mig over at det juler hos dig og hos de andre bloggere jeg følger :)

    Juleklem Helene (Navnesøster) :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt som eksamensperioder altid skal kombineres med jul. Jeg afleverer så før jul, forbereder/arbejder videre hen over jul og går til eksamen efter jul. Møg hyggeligt ! Som om, ha!

      Slet
  4. Hold da op, nogle lækre julesager!
    Fine detaljer og farver.

    Kig gerne forbi min blog: victoriashverdag.blogspot.dk

    SvarSlet
  5. Hold da helt op, for et flot hjerte!
    Jeg er imponeret af dine fletteevner!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak. Jeg må indrømme, at hjertet fik udfordret min tålmodighed!

      Slet
  6. Det er et virkelig fint hjerte. Knus Heidi

    SvarSlet
  7. Jeg synes ellers at jeg har flettet mange forskellige hjerter med juletræer, klokker o.l. Men dette slår dog dem alle :-) hvor er det flot.

    SvarSlet
  8. Prøv at gå ind på www.haabet.dk/users/julehjerter/
    der er fif til få alle strimlerne til at være der, når hjertet er flettet.
    Birthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for tippet! Det var virkelig lige hvad jeg manglede :o)

      Slet