Endnu et istandsættelsesprojekt



Jeg finder tit møbler på loppemarkeder som har brug for en kærlig hånd. Som oftest ved jeg lige hvordan møblerne skal se ud i færdig stand. Lige så ofte kommer jeg dog til kort med elektrisk værktøj og know how. Her kommer min far ind i billedet. Som hans snu datter ved jeg, at jeg lige skal bruge en dags tid på at sælge ham ideen. Herefter vender han tilbage med velfungerende arbejdsplan for os begge.

Mangt en weekend har vi sammen stået i hans værksted og istandsat et møbel. Et københavnerskab, 7 tremmestole, en teaktræskommode, indskudsborde med porcelænsmosaik, malede sættekasser med tapet og en tallerkenrække er det bl.a. blevet til gennem årene. Sidste weekend var der gang i det lille familieværksted igen.

For et par måneder siden fandt jeg på Instagram et fint gammelt toiletskab. Jeg havde selvfølgelig ikke kontanter med den dag på arbejde, hvor jeg besluttede mig for at byde ind på skabet. Så i regn og blæst måtte min far komme mig i møde med kontanter og to stærke arme til at bære skabet hjem. Allerede under transporten stod det klar, at skabet skulle hovedrepareres.

Dagens projekt for far og datter i søndags var derfor at få klargjort skabet til maling. En tidligere ejer havde sjasket hele skabet ind i en gang plastikmaling, som skallede af flere steder, da det ikke bandt på det første lag maling, som man havde sjasket på. Og da malingen kom af, gemte der sig et par større huller, som måtte spartles ud.

Nu står skabet og tørrer og venter på, at far og datter næste weekend kan påbegynde malerarbejdet.

3 kommentarer: