Tip til farverigt broderi: Hama mønstre og pixelgrafik kan bruges!

Som jeg har hintet på Instagram, har jeg ved siden af min specialeskrivning gang i en broderet klokkestreng. Broderigarnet og aidastoffet har jeg fra mine lokale genbrugsbutikker, som har det i overflod til små penge.

I genbrugsbutikkerne har jeg også været heldig at finde decideret klokkestrengsophæng til top og bund. Alle beslagene jeg har kunne finde var i messing. Jeg har det dog ret stramt med messing. Så løsningen for mig blev, at bruge en rest hvid metalmaling til at trylle ophængene hvide. Men det er jo en smagssag.

Næsten hver gang jeg har broderet, er jeg blevet spurgt til mine motiver og hvor jeg finder dem. Jeg er forfærdelig slem til at gemme billeder, udklip m.m. både digitalt og fysisk på opslagstavler. Herunder billeder af perleplader og screenshots fra tidligere pixelerede spil. Således er både Buble Boble og blomster fra DR's Hundepark en del af min klokkestreng.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar